söndag 2 februari 2014

Lite om mig och mitt material

Hej på er!
Jag är ny i gruppen, hittade den i går, men har tvåändsstickat en hel del, bla plagg från dalarna. Jag är historiker och gillar stickning och tycker om att kombinera de båda!
Till skilnad från er andra kommer jag inte investera i några nya fina garner, utan plocka ur den här korgen! Här finns alla möjliga tvåtrådiga ullgarner, Visjö, Hifa, gamla Bergå, härvor med lokalt garn både från Gotland och Småland! Men inget är z- spunnet! Det man går misste om i rafineri får man kompensera med teknisk skicklighet- eller något ditåt! Möjligtvis får jag köpa en härva av något brunt, jag är inte riktigt säker på att det bruna jag har räcker. Eller så chansar jag och skarvar, så gjorde man ju förr, vilket tycks vara fallet när det gäller den här inspirationsvanten som jag tänkte ha som förebild! Jag har ju inte sett andra än de ni lägger ut här så jag håller mig till dem utan att sväva ut för mycket.
Jag har ingen kunskap i sticktraditionen i Ore och är med för att jag vill lära mig, men om ni vill se sånt jag gjort och har lite kunskap om så finns det på min blogg!

Helena!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar